tirsdag den 8. januar 2013

Bounty med kondenseret mælk



Bounty med kondenseret mælk

At udvikle opskrifter er et job, hvor man skal tage en del mere opvask end gennemsnittet. Jeg ved det for jeg har selv (om end begrænset) erfaring med det. Og den del af jobbet misunder jeg ikke. Jeg formoder at en dedikeret opskriftsudvikler eller kogebogsforfatter dagligt slaver flere timer om dagen med at handle ind og teste opskrifter for at brugerne kan få en god oplevelse.

En anden ”ærgerlig” del af at være madblogger, er at man ofte har rester af forskellige produkter, som er indkøbt med et bestemt formål for øje.

 For omkring et år siden bloggede jeg om hjemmelavet bounty her, lavet af kokoscreme og som jeg egentlig synes var god, og hvis var i bekneb for hjemmelavet bounty ville jeg nok benytte den opskrift igen.

Bounty in the making
Når du så får endnu en opskrift på hjemmelavet bounty er det ikke fordi jeg tror at verden mangler endnu en opskrift på hjemmelavet bounty. Når jeg alligevel poster et indlæg om det er det fordi jeg fandt mig selv i den situation at jeg stod tilbage med ca. 100g kondenseret mælk, efter at have lavet græskartærtemed kondenseret mælk, som stod og kaldte på at blive brugt.
 
I en sådan situation søger jeg på ”opskrift med…” (indsæt selv din ingrediens her).
Efter en hurtig googling fandt jeg frem til denne opskrift over hos valdemarsro, som udover at udmærke sig ved at jeg havde alle ingredienserne hjemme også var meget nem. Opskriften er kun modificeret en anelse og giver ca. 5-8, alt efter hvor store de skal være.

 
100 gram kondenseret mælk (eller hvor meget du nu har til overs fra andre projekter) blandes med samme mængde kokosmel, dvs. 100g. Sæt massen i køleskabet i 2-3 timer eller mere. Smelt 50 gram mørk chokolade og overtræk kokosbarerbe med chokoladen. Drys evt. med kokosmel. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...