søndag den 4. marts 2012

Anmeldelse: Irmas økologisk balance Mørk Chokolade med pebermyntefyld

Jeg er ikke den store fan af pebermyntefyldt chokolade og det har denne chokolade ikke lavet om på. Ikke desto mindre er denne bedre udført end så mange andre lignende varianter.

Kakaoindholdet er angivet til 68%. Jeg formoder at også denne plade chokolade er produceret af Ludwig Weinrich, som nogle af de andre Irma varianter er det, men dette er ikke angivet på pakken.
Indpakningen er OK, men dog for mørk til min smag. Til gengæld er chokoladen blank og flot.

Aromaen fremstår med en god balance mellem chokolade og pebermynte. pebermynten er ikke, som med mange andre chokolader af denne type, så dominerende at chokoladeduften ikke trænger igennem, hvilket er godt.

Chokoladen har et rigtig godt knæk, som giver en fin kontrast til den bløde pebermyntecreme. Cremen er en smule klistret, men dog stadig OK.

Chokoladen er god og komplimenterer fint pebermyntecremen. Pebermyntesmagen er en smule stærk. Men i forhold til andre lignende chokolader er denne, efter min mening, holdt nede på et bedre niveau. Og så er den knap så sød, hvilket jeg betragter som godt. Chokoladen (eller cremen?) har god frugt i smagen.

Jeg betragter dette som en veludført chokolade, selv om jeg, som nævnt, ikke er den store fan af netop denne kombination. Hvis du, til gengæld, kan lide kombinationen af pebermynte og mørk chokolade tror jeg du vil kunne lide denne.

Chokoladen får en score på 7, 5 ud af 10.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...