søndag den 8. januar 2012

Anmeldelse: Anthon Berg marcipanbrød med nougat

Som sin fætter, marcipanbrødet som jeg anmeldte her, har også dette brød en meget elegant indpakning. Chokoladen er mørkebrun med elegante striber i lysere brune nuancer. Striberne er af forskellige tykkelse men desværre er distributionen meget ujævn. I tværsnit fremstår brødet ret elegant med en ”stang” nougat omgivet af marcipan og chokolade.

Brødet har, synes jeg, en forunderlig frugtagtig kunstig duft som ”overdøver” duften af chokolade, nødder og mandler.

Brødet har et rigtig godt knæk, som er dejlig sprødt.

Smagsmæssigt står chokoladen ikke længere på egne ben, som den gjorde i marcipanbrødet, men er domineret af andre smagsindtryk. Nougaten smager af frugt på en forkert måde, synes jeg, og mangler intensitet af ristede hasselnødder. Også i denne bar er der abrikoskerner i marcipanen, som efter min mening, ikke går godt sammen med den frugtsmagende nougat.

Som med anmeldelsen af Marcipanbrødet, mener jeg, at Anthon Berg har ”oversolgt” kvaliteten af dette brød. Der er stadig abrikoskerner og kunstig vanilje tilsat.

Jeg giver brødet 7, 25 ud af 10.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...