torsdag den 24. november 2011

Nudler med karry og grøntsager


Som jeg har skrevet så mange gange før, er tiden ofte knap så der ikke er meget at give af, hverken i forhold til indkøb eller selve madlavningen. Derfor er det rigtig fedt at have retter i tanken eller på "reservebænken", som man hurtigt lige kan trylle frem med det der lige er ved hånden og i skabet. Disse nudler er hurtigt lavede, top lækre men er - så vidt vides - statsløse. Så I mangel af bedre ledsages retten her, af de ligeledes statsløse Romaers flag. Opskriften kommer fra en ven som jeg tit deler et godt måltid mad med. Retten er hurtigt lavet og er derfor god til travle hverdage. Og så har den tit reddet mig når jeg får en vegetar til middag. Den cremede sovs er lavet på paprika, karry, porrer gulerødder og cremefraiche - og det er en ret genial kombination – skønt det måske kan lyde som en mærkelig sammensætning.

Til 4 personer:

Nudler med karry og grøntsager
500g ægnudler
4 gulerødder skåret i stave        
3 porrer skåret i ringe
1 spsk. mild karry
1 tsk. sød paprka
375g cremefraiche 38%
Olie
Frisk korinader

1. Kog nudlerne som anvist på pakken.
2. Varm lidt olie i en wok eller gryde og svits porrer og gulerødder til de er blevet bløde.
3. Kom karry og paprika ved og steg ved svag varme i 1-2 min.
4. Tilsæt cremefraiche og varm igennem uden at det koger. Smag til med salt.
5. Bland nudler og sovs godt igennem og top med masser af frisk koriander.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...